چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

علی سامره/مهاجم سابق تیم ملی: با اینکه بازیکنان تیم ملی در مقابل کره‌جنوبی زحمت کشیدند اما در نیمه نخست تا حدزیادی سردرگم بودند.

علی سامره/مهاجم سابق تیم ملی

 آنها بدون هدف حمله می‌کردند و در واقع در حمله کردن اتحاد لازم وجود نداشت. البته به مرور زمان و بعد از 10نفره شدن از لحاظ نظم گروهی بهتر شدند، بیشتر همدیگر را حمایت کردند و با کمک خدا ضربه نکونام هم گل شد و این مزید بر علت شد تا بچه‎ها در ادامه با روحیه بهتری کار کنند.به اعتقاد من تیم ملی ما هنوز تیم کاملی نیست و به‌اصطلاح هنوز جانیفتاده است. با اینکه بازیکنان تیم‌ملی تمرینات زیادی در کنار هم داشته و در اردوهای زیادی حضور داشته‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند به هماهنگی لازم دست یابند. ممکن است در تمرینات به هماهنگی لازم رسیده باشند اما در زمین مسابقه چنین چیزی را از خود نشان نداده‌اند.در آخرین مسابقه تیم ملی کره‌ای‌ها استرس نداشتند و خیلی راحت بازی می‌کردند ولی بازیکنان ما استرس داشتند.

من چند بازی گذشته تیم ملی را که دیدم به این نتیجه رسیدم که تیم ملی هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. بازیکنان در زمین مسابقه هنوز بازی روانی ارائه نمی‌دهند و حالا گره کار کجاست، مشخص نیست. این مسئله شاید به نوع تمرینات تیم ملی باز‌گردد یا مسائل دیگری که کارشناسان باید در این مورد صحبت کنند.

در عین حال برخی بازیکنان تیم ملی خیلی خوب بودند. اشکان دژاگه خیلی خوب بود. او بهترین بازیکن ما مقابل کره‌جنوبی بود؛ چون در تمام صحنه‌ها تأثیر خود را می‌گذاشت و به نوعی در تمام نقاط زمین حضور داشت. بعد از او هم مهرداد پولادی نمایش قابل‌قبولی از خود ارائه داد.

به عقیده من تیم ملی ایرادهایی دارد و من بد بازی کردن تیم ملی را در ضعف لیگ برتر می‌دانم. معتقد هستم که باشگاه‌ها و بازیکنان امسال خوب کار نکرده‌اند؛ حالا هر کدام به نوعی؛ مثلا برخی تیم‌ها دیر بسته شدند، بعضی بازیکنان از لحاظ روحی و روانی در تیم‌های خود جا نیفتاده‌اند و... .

بنابراین وقتی یک بازیکن در تیم‌ باشگاهی‌اش خوب نباشد، در تیم ملی هم نمی‌تواند بهترین باشد؛ مثلا کریم انصاری‌فرد یکی از ستاره‌های فوتبال ماست که در همین لیگ درخشیده و به اینجا رسیده. چیزی که مشخص است اینکه انصاری‌فرد از لحاظ روحی و روانی به هم ریخته است و این مسئله به کادرفنی تیم ملی و باشگاهش برمی‌گردد که بتوانند انصاری‌فرد را به اوج بازگردانند.

لیگ ما بیمار است و بازیکنانی که از لیگ‌های دیگر به تیم ملی ملحق می‌شوند، مثل قوچان‌نژاد و دژاگه بهتر از بقیه بازیکنان ظاهر می‌شوند. این بازیکنان روحیه و انگیزه بهتری دارند و این مسئله را در زمین مسابقه به راحتی می‌توان مشاهده کرد. امیدوار هستم مشکلات مالی باشگاه‌ها برطرف شود و بازیکنان با دغدغه فکری کمتری در لیگ حاضر شوند و با برطرف شدن مشکلات دیگر بتوانند بهترین بازی‌هایشان را در لیگ انجام دهند. همین موضوع می‌تواند تیم ملی را به شرایط آرمانی برساند.

شاید کره‌جنوبی بهتر از ما بود ولی ما نتیجه را گرفتیم. تا زمانی که نتوانیم استرس را از بازیکنان دور کنیم، بدون هدف بازی خواهیم کرد. امیدوارم پیروزی مقابل کره‌جنوبی شرایط خوبی را برای تیم ملی رقم بزند و با انگیزه بهتری در بازی‌های بعدی حضور پیدا کنیم و قبل از اینکه آخرین بازی خود را مقابل همین تیم کره‌جنوبی انجام دهیم، به جام جهانی صعود کرده باشیم.

کد خبر 188892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز